My Student Life Update


Assalamualaikum! :-)



Hello everybody!! It's just been a longgg day I'm not beletiaq kat sini! ha!! Aku rindu sangat nak bercerita dekat hampa semua. Actually, aku sambung belajar semula..huhu, kali ni jauh dari keluarga aku pulak. kedah to Kelantan. For the first time wehh! For the first time in forever...Hmm...okay, aku dah semakin besar...semakin sedar tentang tanggungjawab aku sebagai anak untuk mak dan ayah aku. kakak untuk adik-adik aku...hmm, aku kena belajar berdikari dekat sini, belajar menjadi semakin matang sikit.

Sebab aku cakap semua ni adalah sebab dulu & sekarang & forever, aku ni anak mak, anak manja. Kalau nak dibandingkan sikap aku dengan adik nombor dua aku tuh, dialah yang paling matang daripada aku, pandai berdikari...aku ni, hmm, nak harapkan mak...je. Jatuh reputasi aku. Kahkkahkah

Ok, back to the title, life aku dekat sini, hmm...boleh la. Sedang-sedang je. hmm..aku nak cakap best pun tidak, bosan pun tidak. boleh la. Nasib aku datang sini sebab niat nak menuntut ilmu je. Nak mendalami ilmu bangunan. Nak jadi seorang muslim yang hebat dalam ilmu bangunan ni. Nak membalas, membahagiakan mak ayah aku, adik-adik aku...sebab demi semua tu je. Tidak kalau aku niat yang bukan-bukan..nak cari jodoh ke, atau datang tanpa apa-apa sebab...mesti dah panas punggung, tak boleh duduk, nak balik...tak boleh belajar...

Siapa kata aku tak menangis duduk sini...bila dah keluar rumah, jauh dari mak ayah, baru aku sedar...dunia ni luas. macam-macam ragam. macam-macam masalah. Bila dah berani keluar, kena berani juga lah untuk hadapi semua ni. Aku juga manusia biasa...ada hati dan perasaan, aku bukan supermen, kena belasah teruk-teruk pun, masih boleh bangun menentang musuh dan pihak lawan...aku tak kuat, sebab tulah, aku selalu menangis dekat sini. Kena hadap perangai kawan-kawan aku yang macam ragam...kena hadap perangai semua orang dekat sini...

Tapi, aku bersyukur...dan harap, ianya bertambah baik, aku duduk sini, aku semakin dekat dengan tuhan...sebab suasananya mungkin...atau sebab keadaan dekat sini, atau...mungkin sebab aku baru sedar, jangan bergantung harap sangat dekat orang sekeliling. Ya, aku ni, memang seorang yang suka bergantung harap dekat orang. Aku tak boleh kalau kawan-kawan aku tinggalkan aku, aku tak boleh kalau kena berhadapan sesuatu perkara tu, sorang-sorang...mesti kena ada peneman. Hmm...

Oleh sebab tu lah, aku baru nampak sang pencipta, maafkan aku Ya Allah...kalau dulu aku sering lupakan Kau dan sering lupa untuk bersyukur dengan peluang yang Kau beri pada aku.

Tinggal dekat sini, memang kadang-kadang tu sesetengah perkara kena buat sorang-sorang je...hmm, dulu lain, semua benda berkaitan subjek, lecturer bagi, sekarang dah lain...kena usaha sendiri. Aku tak tahu nak story apa lagi dah...yang pasti, aku still berkawan dengan Suhada, teman aku since dari ikm lagi. Hahhaha, aku banyak jugak menangis sebab dia, kkahkahkkah. Weh, aku tak tipu, sakit bergaduh dengan kawan baik nih memang kesakitan dia tu sama macam hampa duk bergaduh dengan pakwe-pakwe hampa tu.

Apa-apa pun, aku mesti kuat, yaa...mesti, must!! Demi mak dan ayah aku dan adik-adik aku. Itu je! Okay, thats all.



Thank you for reading!



Ulasan

Catatan Popular